مصاحبه با آقای قاسم ضیاء

ziyaآقای قاسم ضیاء فوق لیسانس تاریخ ایران اسلامی از دانشگاه شیراز و دبیر درس‌های تاریخ و جغرافیا و…. در منطقه علامرودشت شهرستان لامرد استان فارس که هم‌اکنون یکی از کاربران فعال، پرانرژی و پیگیر <<پاسخ پلاس>> هستند.
۱۳ سال سابقه تدریس در دوره متوسطه و قریب به ۴ سال صاحب کرسی تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی علامرودشت، بخش‌هایی از سبقه ایشان می‌باشد.

#مصاحبه باایشان

-ازچه راهی با <<پاسخ پلاس>> آشنا شدین؟

+ از طریق کانالی که مرتبط با درس تاریخ میباشد با نرم افزار کاربردی <<پاسخ پلاس>> آشنا شدم. برنامه را نصب کردم و با انجام تصحیح آزمایشی امتحان چهارگزینه ای با استفاده از <<پاسخ پلاس>>، به کارایی ، سرعت و دقت این برنامه پی بردم. با رضایتی که از انجام آزمایشی به دست آوردم شروع به برگزاری چندین نوبت آزمون کردم که همگی موفق بودند و کارایی این برنامه را برای من به اثبات رساند.

-چه چیزی شما را راغب به استفاده از <<پاسخ پلاس>> کرده است؟

+ بعد از این که موفقیت <<پاسخ پلاس>> برایم به اثبات رسید تصمیم گرفتم تا امتحانات نوبت اول را توسط این برنامه تصحیح کنم و نمره دانش آموزان را فورا به آنها اعلام کنم و با استفاده از تحلیل آزمونی که این برنامه با فایل اکسل در اختیارم قرار داد با نقاط قوت و ضعف سوالاتم بیشتر آشنا شدم.

– پس از اینکه نرم افزار نظرتان را جلب کرد اقدامی درجهت به اشتراک گذاری آن نیز کردید؟

+بله، عده ای از همکارانم که این برنامه را دیدند و اشتیاق مرا در اجرایی این طرح شاهد بودند، شروع به پرسیدن درباره برنامه و چگونگی کار با آن نمودند. ضمن توضیحات کامل در خصوص برنامه آنها نیز مشتاق به اجرای امتحانات با آن نمودند، ضمنا از طرف اداره از من خواستند که دو جلسه با موضوع برنامه های نوین ارزشیابی برای دبیران و مدیران مدارس برگزار کنم که با استقبال خوبی از طرف همکاران همراه بود. درحال حاضر نیز همراه تعدادی از همکاران از این برنامه استفاده میکنیم.

-تعداد دانش آموزان شما در حال حاضر چند نفر است؟

 +۲۰۰ نفر

-به نظر شما نقاط قوت <<پاسخ پلاس>> در چیست؟

+این برنامه کار دبیران را در تصحیح اوراق امتحانی آسان وسریع نموده ، تحلیل اوراق و اطلاع از نقاط قوت و ضعف سوالات امتحانیشان به آنها اجازه بهبود عملکرد درکلاس را میدهد و همچنین سادگی کار با برنامه باعث جلب نظر هر چه بیشتر شده. امیدوارم هر چه زودتر شاهد پیشرفت بیشتر این برنامه باشیم .

و نقاط ضعف این نرم افزار چیست؟

+بعضی ضعف های برنامه :

  • عدم انتقال اسامی مشترک دانش آموزان و دانشجویان بین معلمان و اساتید.
  • عدم پشتیبان‌گیری و بازیابی از اسامی و تنظیمات و نمرات به طرق مختلف به عنوان مثال از طریق ایمیل.
  • نداشتن نمودار نمرات یک دانش آموز در چند مرحله امتحانی.
  • نداشتن کارنامه انفرادی به صورت تکی.
  • عدم امکان چاپ یا pdf کردن کارنامه دانش آموزان .

تا الان نزدیک به ۳۰ آزمون گرفتم که برخی به علت تعویض گوشی و بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه، حذف شدند. که همه آنها را به پشتیبان این برنامه اعلام نمودم.

-همینطور که میدونید گروه فنی پیگیر رفع نقاط ضعف مورد نظر شما و بهبود نقاط قوت هستند 🙂

-و  کلام  آخر؟

+از برنامه نویسان و دست اندرکاران تهیه برنامه نهایت تشکر را دارم.

معلمان و اساتید عزیز را به استفاده از این برنامه تشویق می‌کنم. حمایت ما همواره پشتیبان شما و برنامه نویسانی است که به امر آموزش و پرورش نسل جوان ایران عزیز همت گماشته‌اند.

زهرا مظلوم

خراسان رضوی, مشهد
دانشجوی مهندسی نرم افزار

آخرین نوشته های زهرا مظلوم (نمایش همه )

3 نظر برای “مصاحبه با آقای قاسم ضیاء”

    1. درود بر همکار ارزشمند و یکی از مشوقین همیشگی بنده. همکاری شما همیشه پیشتیبان و محرک معلمان در امر آموزش بوده است. تندرستی و موفقیت شما را از خداوند متعال خواهانم. قاسم ضیاء%

پاسخ دادن به قاسم ضیاء لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code