گفتگو با حمید هاشمی، رتبه ۹۷ منطقه یک

photo_2016-07-09_19-35-21

از آنجا که بخشی از کاربران پاسخ پلاس دانش آموزان کنکوری هستند و دوست دارند بدانند رتبه های برتر چه برنامه ای داشتند و دلیل موفقیتشان چه بوده، تصمیم گرفتیم پستی را به مصاحبه با رتبه های برتر اختصاص دهیم. در اولین مصاحبه به گفتگو با حمید هاشمی پرداخته ایم که موفق به کسب رتبه ۹۷ منطقه یک در رشته ریاضی شده است. تجربیاتش را با شما به اشتراک می گذارد:

 

لطفا خودتون رو معرفی کنید و بفرمایید در چه سالی کنکور دادید؟

حمید هاشمی هستم. ۲۱ ساله. رتبه ۹۷ منطقه یک و ۱۵۶ کشوری رشته ریاضی کنکور سراسری سال ۹۴ از مشهد. در حال حاضر مشغول تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف تهران هستم.

 

منبع اصلیتون برای یادگیری و مطالعه دروس چی بود؟

منبع اصلی مطالعه من از درسنامه‌های کتب تستی بود. البته فقط قسمت‌هایی که بر اساس کتاب اصلی درس نیز بود. تنها برتری این کتب نسبت به کتب اصلی، مرتب‌تر بودن مطالب است؛ البته حضور در سر کلاس دبیران نیز در جا‌افتادن برخی مطالب بسیار مفید بود.

 

آیا برای همه دروس روش خواندن و تست‌زنی یکسانی داشتید یا خیر؟ اگر داشتید روشتون رو توضیح بدید.

بر اساس نوع دروس، روش مطالعه و تست زنی متفاوتی داشتم. دروس محاسباتی عموما به یک شکل و دروس حفظی به شکلی دیگر مطالعه می‌شد.

دروس ریاضی، فیزیک و شیمی در قسمت‌های محاسباتی معمولا به ازای هر ساعت مطالعه، حدود ۱۰ تست برای جا‌افتادن مطلب می‌زدم. در نوبت بعدی که معمولا دو روز بعد بود، در یک ساعت و نیم تماما به تست زنی آن مبحث می‌پرداختم البته بدون محدودیت زمانی. در صورت حل نادرست یا نسبتا طولانی، راه‌حل پیشنهادی کتاب را مطالعه می‌کردم.

در رابطه با قسمت‌های حفظی دروس اختصاصی و همچنین دروس عمومی، بیشتر وقت به مطالعه و مرور مباحث می‌گذشت و به بررسی تست‌های کنکوری سال‌های گذشته اکتفا می‌شد.

البته قسمت‌های حفظی مانند معانی لغات و اینطور مباحث کوچک در فرصت‌های استراحت میان دروس اختصاصی انجام می‌شد. اما دروس سنگین‌تر مانند دین و زندگی به مطالعه کامل در یک ساعت و نیم پرداخته می‌شد.

 

تست‌هایی که زمان یادگیری انجام می‌دادید رو بعدا مجدد مرور می‌کردید؟ چه زمانی و چطور؟

بله؛ البته فقط تست هایی که به نظرم راه بدیعی داشت یا احساس ضعف در مبحثش می‌کردم، علامت می‌زدم تا در مواقع مرور دوباره به آن‌ها مراجعه کنم. عموما مرور رو در پایان هر دو هفته یک‌بار و به طور کلی در هنگام آزمون‌های جامع انجام می‌دادم.

 

برای مطالعتون برنامه کتبی مشخصی داشتید؟

برنامه دقیق ساعت به ساعت نداشتم؛ فقط می‌دانستم برای هر درس در بازه دو هفته حدودا چه مقدار زمان می‌خواهم بگذارم. مباحث مورد نظر را نیز از روی آزمون‌های آزمایشی ثبت نام شده جلو می‌بردم.

 

نظرتون راجع به زمان تصحیح  برگه و اعلام نتایج توسط دبیران و موسسات و تاثیر اون در روند موفقیت چیه؟ لازم می‌دیدید چه تغییری در زمان اعلام نتیجه ایجاد بشه؟

قطعا زمان موثره. هرچه سریعتر روند تصحیح کامل بشه، تحلیل آزمون مفیدتر خواهد‌بود، چون تصورات و ذهنیات سر جلسه آزمون بیشتر در ذهن باقی می‌مونه و با بررسی آن‌ها می‌توان اصلاحات بهتری در روند آزمون دادن انجام داد.


در هفته آینده، با دیگر رتبه برتر کنکور مصاحبه خواهیم کرد. منتظر باشید ☺️

گفتگو و تنظیم: زهرا مظلوم

زهرا مظلوم

خراسان رضوی, مشهد
دانشجوی مهندسی نرم افزار

آخرین نوشته های زهرا مظلوم (نمایش همه )

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code